Profil firmy TIF

Od roku 1997 jsme s paní LJMI (v té době mojí manželkou) společně podnikali ve firmě TIF, jejíž jsme byli jedinými společníky. Do roku 2001 se nám podařilo vybudovat prosperující velkoobchod cukrovinkami, který vykazoval stále větší obrat a zisk. Paní LJMI měla na starosti nákup a prodej zboží, já technické zabezpečení chodu firmy, personál, koncepci, marketing, obchodně sekci prodeje nápojového systému FW a pokamenělých suvenýrů.

Naše manželství bylo do března 2001 spokojené a bezkonfliktní, firmě se dařilo a rostla.

Vývoj obratů a zisků 1998-2001

Prodej oplatek

Jedním z úspěchů byl prodej Karlovarských oplatek, které vyráběla společnost C Ochrannou známku na tento produkt vlastnila společnost KPPT, jejímž jednatelem je JLJ. Oplatky od C jsme nejprve nechtěli prodávat, neboť pro nás nebyly z obchodního hlediska zajímavé. V tomto segmentu totiž byla značná konkurence a tím i velmi nízké marže. Navíc balení oplatek od Cornie vykazovalo několik zásadních marketingových chyb. Společnost Cvšak vlastnila malou síť samoobsluh, do kterých jsme dodávali naše zboží. S postupujícím časem měla C stále větší problémy s placením svých závazků. Na jednom z jednání o našich pohledávkách nám byly nabídnuty recipročně jejich oplatky. Začali jsme je tedy odebírat. Abychom dostali své prostředky co nejrychleji zpět, dali jsme si na ně marži pouze 8% a to i když pro zajištění chodu společnosti byla nutná minimálně 30%. Deficit jsme si vynahradili na zboží dodávané do sítě supermarketů C. Díky tomu se staly oplatky konkurenceschopnými.

    • Rozbor cen a marží na oplatkách

Freeshopy

Na velmi lukrativní místa – free shopy - se nám podařilo prosadit zboží zejména za pomoci pana JB. Ten byl obchodním zástupcem firmy vyrábějící alkoholické nápoje BLC, jež jsme odebírali. Jeho velkými zákazníky byli zejména ony free shopy. Nabídl se nám, že u nich prosadí náš sortiment. To se mu podařilo. Konkrétní nabídku a uzavírání smluv jsme osobně zajišťovali návštěvou s mojí ženou. Za sjednání obchodů byla panu JB vyplácena provize, kterou nám pravidelně každý měsíc fakturoval. Získali jsme tím zejména významné zákazníky MTTC, A a D. Touto spoluprací jsme výrazně zvýšili prodej i karlovarských oplatek společnosti C.

 


 

 

Přidat komentář

Zvýrazněné položky jsou povinné.